mandag den 13. august 2012

Mormors gamle kommode

Da min mormor for ret så mange år siden flyttede hjemmefra som 16 årig (eller i hvert fald noget i den retning), fik hun denne kommode til at tage med. 

Og for fire år siden, da min bedstefar døde stod den tilbage i huset, da alle havde tage, hvad de ønskede... Jeg tænkte perfekt, den nupper jeg... Så kom Alberte til verden og den blev malet hvid og lyserød, fik nye greb og fyldt med tøj. Men der gik jo ikke lang tid, før tøjet fyldte for meget og legetøjet overtog gulvpladsen - Ak! Så det sidste år har den stået i legehuset, men det er synd for kommoden, den har ikke godt af fugten og får en masse skrammer.

                          

Jeg ville i bund og grund ønske, jeg havde evnerne til at male den en fiks og frisk farve og så trylle lidt med noget tapet - I ved som, der er så mange, der gør her inde - men jeg kan allerede nu fornemme, det vist aldrig rigtig bliver godt. Og så er der lige det med pladsen, det er nok det afgørende - hvor?

Så spørgsmålet er skal, skal ikke give den væk? - Til en, der kan trylle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak, fordi du gav dig tid til at kommentere på mit indlæg - det sætter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...