mandag den 20. maj 2013

Der var engang...




Der var engang, hvor holdningen til rygning var en ganske anden! Hvor det mest naturlige var at give alle børnenes favorit abe en pibe tobak. Og hvor rapanden Rasmus flyver over Rinkenæs med en rygende hest bag i vognen.

På skolen, hvor jeg har min daglige gang, hørt jeg forleden, at der er børn i indskolingen, der ikke kender til et askebæger - husker I, da askebægeret var julegaven formet i rødt ler i formningstimerne? Ikke at jeg ikke ønsker, min datter skal have et bredt ordforråd, men hvis askebæger bliver et af de ord, hun først lærer at kende i skolen - tænker jeg ikke, det er gået helt galt, trods alt!

2 kommentarer:

  1. Hehe - ja, det er egentlig ret sjovt. Det dér med rygning VAR virkelig anderledes da vi voksede op - Vi har et billede af min svigermor fra barselsgangen hvor hun sidder i sengen og ryger! :-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var tider... Er der nok nogle rygere, der vil mene :)

      Hvor sjovt med sådan et billede - gem det som bevis på en svunden tid.

      Slet

Tak, fordi du gav dig tid til at kommentere på mit indlæg - det sætter jeg pris på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...